Orla Frøsnapper – 6. årgangs forårsstykke

Af Augusta og Ellen, 6.a, og Hannah og Karla, 6.b

Som altid har 6. årgang lavet en teaterforestilling, og i år spillede vi Orla Frøsnapper.
Orla Frøsnapper handler om drengen Orla, som er byens bølle. Han er efter Thomas, som er en lille irriterende dreng. Orla ender altid i fedtefadet og får tæsk. Der kommer cirkus til byen, hvor Orla – i et forsøg på at slippe væk – hopper ned i kanonen. Under cirkusforestillingen bliver Orla skudt afsted og bliver derefter kanonkonge.

Vi startede med at finde ud af, hvad vi skulle spille. Så skulle vi ønske, om vi vil have en stor rolle eller lille rolle. Man skulle ønske mindst tre ting. Så begyndte vi at øve vores replikker i grupper. Efter vi havde øvet dem i en uge, begyndte vi at sætte scenen og lyset op, hvorefter vi øvede i fem dage.

Det var en god oplevelse, som var anderledes end det, vi normalt laver på en skoledag. Vi fik nye bånd på tværs af klasserne, og det var helt specielt at lave noget, som alle skulle være en del af og tage ansvar for, for at det blev godt.