Dagene i SFO’en

Af Sidse Jørgensen

Hvad laver man egentlig når man går i SFO her på Odense Friskole?
Vi bruger en masse skøn tid sammen på bare at være. At hygge os og komme hinanden ved, at udvikle og danne os sammen både som barn og voksen.

Men hvordan kan dagene så se ud, hvad er de fyldt med, og hvad får børnene deres tid til at gå med?
Her er der et lille indblik i vores dag i SFO’en:

– En leg med +/+ er ikke kun at bygge, nej, der udspiller sig nemlig store og fantasifulde slag med hære, som i fællesskab kæmper mod det farlige mørke.
– Der samarbejdes i timer om at bygge det højeste tårn af Kaplaklodser.

– Der arbejdes med eventyrfortællinger og øvelse i modet på at stå frem foran sine kammerater og mærke suset af, at noget er på spil.

– Der bliver fabrikeret kunst i lange baner til udstilling for forældre og børn

– Der bruges tid og kunstneriske evner på at lave de fineste overraskelser til én man har kær på deres mærkedage.

– Der bygges huler og labyrinter, spilles spil og der byttes kort, og børnene øver sig i kompromisets og legens kunst.

– Vi tager på ture ud af huset, hvor børnene kan slå sig løs med deres kammerater, og der er luft under vingerne og højt til loftet.

Vi holder meget af det fællesskab vi har sammen og nyder alt, hvad vores hverdag kan byde på af både stort som småt.