Odense Friskole søger børnehaveklasseleder fra 1. 1. 2025

Har du lyst til at være en del af en friskole, der er i udvikling og har fokus på en god skolestart for alle vores skønne børn? Så er det dig, vi søger som ny børnehaveklasseleder på Odense Friskole.Vi har to børnehaveklasser med 22 børn i hver klasse. I hver klasse er der tilknyttet en klassepædagog, som deltager i alle klassens lektioner.Vi søger en kollega, der er relationskompetent og stærk i klasserumsledelse. Du skal være vild med børn og deres forskelligheder I samarbejde med skolens øvrige personale skal du være med til at sætte tydelige rammer for børnenes dag. Du skal være i stand til at lede en klasse via strukturerede og forudsigelige rammer og samtidigt give plads til individuelle hensyn, i samarbejde med klassepædagogen.

Du vil blive en del af en medarbejdergruppe, hvor vi er optagede af:

• Fællesskab og gode relationer.
  • Gensidig tillid, åbenhed og humor.
  • At skabe en tryg, varm og indholdsrig hverdag med tilbud om strukturerede aktiviteter og mulighed for fri leg.
  • Et nært forældresamarbejde.

Det er vigtigt for os, at du:

• Har faglige kvalifikationer til at kunne løse opgaverne.
  • Er en dygtig klasserumsleder med en relationel tilgang.
  • Er ansvarsbevidst, idérig og kan engagere.
  • Har en positiv tilgang til samarbejde med kolleger og forældre.

Stillingen er en fast stilling med beskæftigelsesgrad på ca. 90%.

Vi er en grundtvig-koldsk friskole midt i Odense med ca. 530 elever. Det forpligtende fællesskab står øverst på dagsordenen. Mødet mellem ansatte og elever er helt centralt på skolen, og vi vægter nysgerrighed, medbestemmelse og demokratisk dannelse højt.

Hvis du kan genkende dig selv i dette opslag, så tøv ikke med at sende din ansøgning til os. Du kan desuden læse mere om vores skole på www.odensefriskole.dk

Spørgsmål angående stillingen stiles til skolens ledelse, som kan træffes telefonisk på 6612 1571.

Sidste ansøgningsfrist er fredag den 8. november kl. 12.00. Send din ansøgningen i et samlet pdf-dokument og mærk den ”Børnehaveklasseleder” til of@odensefriskole.dk

Ansættelserne sker i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet & LC.

Odense Friskole søger ny pedel fra 1. 1. 2025

Vi søger en ny pedel, da vores nuværende går på pension efter mere end 26 år på skolen. Odense Friskole er en velfungerende skole, der ligger midt i Odense. Skolen har 530 elever, som opholder sig i forskellige nyere og gamle bygninger. Derudover er vi ca. 45 lærere/pædagoger og 7 teknisk/administrative medarbejdere.Vi søger en pedel, som har erfaring og viden om vedligehold af bygninger samt et godt blik for prioritering af arbejdsopgaver. Det drejer sig både om mindre opgaver og om at komme med input til større renoveringsarbejder. Opgaverne spænder vidt fra dagligt vedligehold – til kontakt med eksterne samarbejdspartnere (håndværkere, rengøring m.m.) samt varmestyring m.m.Som pedel har du en stor rolle hos og er i kontakt med mange mennesker. Du skal have lyst til at deltage i skolens liv og være med til at hjælpe med praktiske udfordringer, når det byder sig. Vi er en skole, hvor du er en ligeværdig del af medarbejdergruppen, hvor man bl.a. holder pause med det øvrige personale og deltager i sociale arrangementer.

For at trives i pedeljobbet kræver det fleksibilitet, selvstændighed og blik for både småt og stort. Det er også vigtigt, at du er god til at samarbejde og er god til at følge opgaver til ende.

Stillingen er som udgangspunkt en fuldtidsstilling, hvor man i samarbejde med en pedel-kollega og ledelse er med til at planlægge ens hverdag.

Har du spørgsmål angående stillingen kan man kontakte skolens ledelse telefonisk på 6612 1571.

Sidste ansøgningsfrist er fredag den 8. november kl. 12 og ansøgningen sendes som et samlet dokument mærket ”pedelansøgning” og sendes til of@odensefriskole.dk

Løn aftales efter forudsætninger og kvalifikationer.