SFO er fritid, og børnene har her mulighed for at få andre oplevelser end i skolen.
Vi tilstræber at skabe et miljø, hvor børnene føler sig trygge blandt kammerater og voksne, så de kan opbygge en social forståelse og ansvarlighed.
Et sted hvor børnene har plads og rum til at være sig selv og være sammen med deres kammerater og knytte nye venskaber.
Fritidsordningen er meget nært nyttet til skolen. Dette nære samarbejde betyder at vi arbejder efter skolens målsætning, som er efter de Grundtvig-Koldske principper.
Vi har et par foldere, der fortæller lidt mere om os:
Praktiske oplysninger
Skolefritidsordningen er åben for alle elever fra børnehaveklasse til og med 3. klasse. Tilmeldingen foregår på intra ved indmeldelse i Mini-sfo eller ved at sende en mail via intra til BO (Birgitte Offersen) og TH (Tommy Hardam).
Udmeldelse kan ske ved at sende en mail via intra til BO (Birgitte Offersen) og TH (Tommy Hardam) med en måneds varsel til den 1. i måneden. Genindmeldelse kan først ske igen efter 3 måneder.
Efter 3 klassetrin udmeldes barnet automatisk.
Indskolingshuset stuen tlf. 63111830
Indskolingshuset 1. sal tlf. 63111839
Klub/3. klasse pr. 1/3 tlf. 20963571
Åbningstider
Skolefritidsordningens åbningstider er følgende:
Skoledage | Skolefridage | |||
Blok I: | Kl. 06.45 – kl. 08.00 | Kl. 06.45 – kl. 08.00 | ||
Blok II: | Kl. 11.45 – kl. 16.45 | Kl. 08.00 – kl. 16.45 |
Der er mulighed for at tilmelde sig både blok I og II efter behov.
Ferielukning
Skolefritidsordningen er lukket i ugerne 28, 29 og 30 samt mellem jul og nytår.
1.,2. og 3. klasse deltager i circus Flik Flak i uge 31
Ny Børnehaveklasse kan starte i SFO i uge 31.
Af hensyn til planlægning af aktiviteter med børnene og fordeling af personaleressourcer forventer vi i rimelig tid at kende tidspunkt for pasningens daglige ophør.
På samme måde ønsker vi i god tid at vide, om jeres barn/børn skal deltage i skolefritidsordningen de enkelte ferier og fridage samt i hvilket omfang.
Klub
Der tilbydes klub for 4. og 5. årgang. Det er en pædagog i samarbejde med pædagogmedhjælpere, der sørger for at planlægge aktiviteter. Der er fokus på trivsel, omgangsform og sprog. I klubben arbejdes der på at gøre børnene selvstændige og ansvarsbevidste.
Klubben befinder sig primært i klasselokalerne på mellemtrinnet, samt Kuben og gymnastiksalene.
Klubpædagogen har den daglige kontakt til klasselærende i 4. og 5. årgang. Hvor pædagogen er med til klassemøder på 4. årgang. Pædagogen deltager fast i flexugerne ved mellemtrinnet. Med udgangspunkt i børnenes ideer laves der aktiviteter både faste og spontane. Klubben udsender en aktivitetsplan en gang om måneden. 4 gange årligt bliver der lavet klubaftner, hvor tidsrummet for børnenes klubtid forlænges. Ligeledes bliver der en gang årligt lavet en klubovernatning, hvor børnene kommer med ønsker og ideer. I klubben er der en fast pædagog tilknyttet børnene, og med udgang af tilmeldingstallet, vil der blive ansat medhjælpere tilsvarende børnegruppens størrelse.