10. klasse i Silkeborg

Af: Freja, Emilie og Anna D, 10. klasse

I uge 22 var vi i 10. klasse på tur til Silkeborg fra mandag til torsdag. Det var en længe ventet klassetur, eftersom Madrid i efteråret ikke blev til noget grundet corona, som også var skyld i, at Berlin i april blev aflyst, men endelig kom vi afsted.

Selvom det hverken blev flotte Madrid eller sprudlende Berlin, havde vi en fantastisk og vellykket tur. Vejret var med os, lige bortset fra da vi var på kanotur, selvfølgelig, men ellers var det lækkert. Vi boede på et rigtig fint vandrehjem, der lå ned til Silkeborgsøerne.

Vi rejste mandag formiddag og tilbragte eftermiddagen på vandrehjemmet og i Silkeborg by. Om aftenen var der nogle, der badede og andre spillede fodbold. Vi gik en aftentur hele klassen og fik alle is.

Tirsdag stod på en dagstur til Aarhus for at få noget storby-stemning. Vi besøgte først AROS, hvor vi fik en rigtig fin rundvisning, der handlede om provokerende kunst. Dernæst fik vi tid på egen hånd til at opleve Aarhus i mindre grupper. Sidst på eftermiddagen mødtes vi igen til poverty walk, hvor vi gik rundt i byen i to grupper med en tidligere hjemløs, der fortalte os om livet på gaden og mange sjove anekdoter. Vi sluttede turen af med restaurantbesøg med treretters menu, så der blev ikke sparet på noget.

Onsdag var vi på kanotur på Silkeborgsøerne. Det var hårdt, men sjovt. Heldigvis for os ombestemte lærerne sig inden, så vi ikke skulle helt til Himmelbjerget. Ellers var vi ikke kommet hjem endnu!

Kort tid efter vi sejlede ud, stod det ned i stænger, så vi blev helt gennemblødte. Vi sejlede i et par timer, hvorefter vi stoppede ved et shelter ned til vandet og spiste vores frokost. Da vi kom tilbage til vandrehjemmet, slappede vi lidt af, hvorefter nogle tog ind til byen, nogle spillede minigolf og andre badede. Om aftenen tog vi med båden Rylen til Himmelbjerget, som vi ”besteg”, og vi blev endnu engang bekræftet i, at det var et godt valg at forkorte kanoturen.

Torsdag gik turen hjemad efter en rigtig god og hyggelig tur.