2020 startet op med to læsedage

Tirsdag og onsdag i den første undervisningsuge efter nytår stod i læsningens tegn.

Alle elever med undtagelse af 10. klasse var i disse to dage udelukkende optaget af læsning på alle mulige og spændende måder.Der blev læst bøger, blade, aviser, tegneserier, eventyr, noveller, faglitteratur, eventyr, myter og sikkert en hel del mere, og der blev læst indad og der blev læst højt. Mange klasser benyttede den oplagte lejlighed til at besøge sin venskabsklasse og læse højt for hinanden, og hele skolen emmede af ro og fordybelse.

Læsedagen var en rigtig god oplevelse, som meget vel kan blive en fast tilbagevendende tradition på skolen…. vi får se

Her er hvordan dagene blev oplevet i de to børnehaveklasser:

Det blev for os i børnehaveklasserne et par rigtigt dejlige dage. Første dag, havde alle børn et tæppe og en bog med hjemmefra, som de kendte og havde fået læst en del gange. Vi byggede huler i klasserne og læste sammen med en klassekammerat de medbragte bøger. Inden da havde vi talt om, at det at læse begynder med, at man lærer bogstavernes lyde, at man måske kender en historie og kan genfortælle den. Måske man kan lydere sig frem til enkelte ord, symbolæse eller læse bogen hvor alle ord forståes.
Vi havde en skøn første time og der blev læst fortalt, grint og hyggesnakket i hulerne. Børnene skiftedes til at læse/fortælle for hinanden .
Venskabsklassen 6.A og 6.B. var på besøg og læste for deres ven i 0.A og 0.B. en fornøjelse at se  store og små sammen. De små fortæller løs og de store fra 6. Klasserne er så søde og hensynsfulde og de fik læst for hinanden.
På anden dagen læste vi en bog om “lille frøken Pingelpot” . En bog om at have sit helt eget sprog, og om ikke at være helt som de andre. Efterfølgende tegnede og malede vi en masse Pingelpotter som bliver udstillet i indskolingshuset.
Dejlig start på det nye år.✨✨✨
Mange hilsener Cecilie, Emilie, Lotte og Dorthe