8.a i København

Af Emma Petterson og Emma Andersen , 8.a

I 8.a har vi været på en tur til København – den 10. maj. Vi skulle rigtigt have overnattet i København i to nætter, men det kunne vi desværre ikke med corona-situationen, og det var mega ærgerligt.

I stedet tog vi på en dagstur, som også endte med at være virkelig hyggeligt. Vi tog afsted fra Odense banegård kl. 7 om morgenen, og så var vi i København lidt i 9.

Da vi var ankommet til København, gik vi rundt omkring Christiansborg; det var dejligt vejr med en masse sol.

Da vi havde set den kongelige stald, gik vi ud mod Christiania. Vi gik igennem Pusher Street, hvor der lugtede meget af hash. Vi gik lidt rundt og så os omkring og fik snakket med nogle lokale. Det var en sjov oplevelse, de havde helt klart deres meninger på plads.

Efter at have kigget os omkring gik vi videre til Nyhavn. Vi gik en del rundt i byen, før vi kunne komme på havnerundfart ved 12-tiden. På havnerundfarten så vi lidt af København fra vandet. Vi vinkede til kongeskibet Dannebrogs matroser. Vi så også den lille havfrue samt Københavns grimmeste bygning. Det var det perfekte vejr til at tage på havnerundfart i.

Efter vi havde været på havnerundfart, gik vi til den anden ende af København for at komme på politimuseum. Det var virkelig spændende at lære om forskellige former for ondskab og høre om forskellige mordsager.

Ved politimuseet fik vi lov til selv at gå hen til Tivoli, som var det sidste på dagsordenen. Mange af de mindre grupper, vi var inddelt i, valgte at gå igennem strøget til Tivoli.

Tivoli var virkelig hyggeligt, og vi havde vejret med os. Der var høj sol, men det var ikke for varmt, det var bare perfekt. En gang i mellem mødte man nogle af de andre og fulgtes ad noget af tiden.

Det var mega hyggeligt, da næsten hele klassen var sammen inde ved radiobilerne. Det var så sjovt. De fleste i klassen tog også med Dæmonen, og vi havde det virkelig sjovt, men der var en, der besvimede i det første loop, da billedet blev taget. Det var ikke så godt, men heldigvis var han okay, og bagefter kunne vi grine af det, og han prøvede den igen senere på aftenen.

Efter vi havde spist, fandt næsten hele klassen sammen igen omkring den gamle rutsjebane, og vi tog næsten allesammen en tur sammen. Vi havde aftalt, at vi skulle mødes ved Tivolis indgang kl. 21, så vi kunne nå hen til banegården.

Det var en lang tur hjem for de fleste, men kl. 23.04 nåede vi til Odense igen, og vi var alle godt trætte.