Årets traditionelle juleafslutning i Valgmenighedskirken

Igen i år blev det tid til den traditionelle og hyggelige afslutning på kalenderåret for alle voksne og børn på Odense Friskole. Som vanligt kunne hele skolen af to omgange byde julevelkommen i Odense Valgmenighedskirke i samarbejde med valgmenighedens præst, Inger Bergion.

Der er en ganske særlig både hyggelig og højtidelig stemning, når 250 elever samt lærere, pædagoger og en del forældre og bedsteforældre samles i den smukke valgmenighedskirke.

2.-3. klasses kor sang to dejlige julesange, hvorefter Inger Bergion med udgangspunkt i kirkens nye smukke glasudsmykning talte om den personlige fordybelse i roen og den indre fred og det smukke i at sidde sammen og fordybe sig i egne tanker. Hun beskrev på smuk vis, hvordan vi alle – midt i decembers skønne, men også meget travle tid – har brug for at koble fra og lade tankerne vandre.

Det var en dejlig indgang til nogle forhåbentlig glade og givende juledage i familiens skød.

Glædelig jul!