Julekrybbespil – 4. klasse

Af: Albert Wedel Andersen, 4a og Frida Bjørk Schweer, 4.b

Vi startede med at læse krybbespillet igennem for at se, hvilke roller der var i stykket. Bagefter skulle vi ønske, om vi kunne tænke os en stor eller lille rolle, om man gerne ville være lysmænd, danser eller musiker. Nogle dage efter fik vi rollerne og opgaverne at vide.

Det var vigtigt at tale højt, og lysmændene sørgede for det rigtige lys på de rigtige tidspunkter. Morten øvede musikken og sangene igennem med musikerne og koret.

Skuespillerne skulle bruge en del tid på at øve replikker, men efter noget tid kunne de dem udenad.

Vi øvede i en uge, og vi havde generalprøve mandag d. 7. decemberfor vores venskabsklasser. Vi spillede forestillingerne mandag, tirsdag og onsdag for 0.-6. kl. Onsdag aften spillede vi for vores egne familier.

Det var sjovt at være på scenen, men kostumerne var meget varme.

En af de gode ting ved at lave krybbespil var, at vi lærte hinanden bedre at kende i klasserne.

Se billeder: TRYK HER