Kortfilm 7. klasse – Yes, vi vandt!

Skrevet af: Augusta, Asbjørn, Jeppe og Ida 7.c

Yeeeees, vi vandt EDIT-24 i Odense. Altså den bedste kortfilm fra 6-7 årgang i Odense Kommune.

I næste uge skal vi til regional galla. Det betyder vi skal kæmpe mod 10 andre kommuner i Odense om den bedste kortfilm på Fyn. Vi brugte hele uge 6 på at lave kortfilm på hele årgangen, det syntes vi var rigtig sjovt. Vi arbejdede med forskellige ting, nogle af de vigtigste ting var nok:

Princippet om “show it don’t tell it”. Det betyder at i stedet for at sige noget, skal man vise det, f.eks :

Mand ser en dame med en baby og begynder at smile –> Han er betænksom

Mand ser en dame med bikini, og begynder at smile –> Han er lummer

Vi havde også fokus på at overholde “180 grader reglen”: I en dialog må man kun filme fra den ene side af personerne, ellers forvirrer man tilskueren.

Vi håber I vil nyde vores film, og glæder os til gallafest med hele vores klasse i næste uge.

Se filmen her: All in

——————————————————————————————————————-

BREAKING NEWS

Filmen vandt fredag den 5. april også konkurrencen “Regional Galla”, som den bedste film på fyn.