Markedsdag med flot resultat

Odense Friskole var hele fredag eftermiddag den 12. april fyldt af glade stemmer, musik, duft af vafler, pølser og popcorn og en fantastisk stemning. Et mylder af børn og voksne handlede og hyggede; alt sammen med ét mål for øje: at samle 25.000 kr. ind til etablering af en lukket brønd ved en skole i landsbyen Falméré i det sydvestlige Senegal. På tre timer nåede vi målet! Helt præcist blev overskuddet på 35.099 kr., som nu er på vej til Senegal sammen med de 91 brugte skoletasker og 52 pennalhuse, vi havde samlet ind i ugerne op til markedsdagen.

Markedet blev åbnet med fællessang og tale for en fyldt sal, og i løbet af eftermiddagen optrådte skolens spirekor og musikhold med sang og musik. Et af højdepunkterne var auktionen kl. 16, hvor Michael Hoff med sjove anekdoter svingede hammeren over donerede objekter, blandt andet en fin gammel porcelænsdukke og billetter til Odense Sommerrevy.

Alle på skolen glæder sig over, at vi nu kan hjælpe børn og voksne i Falméré til at kunne få rent drikkevand, og der skal lyde en stor tak til medarbejdere, børn og forældre for indsatsen, engagementet og deltagelsen på dagen.

Især kunne markedsdagen ikke være gennemført uden alle klassers kontaktforældre, som stod for planlægning og organisering af de mange boder. Vi takker også de sponsorer, som har bidraget med fine ting til tombolaen og auktionen. Det er dejligt at mærke opbakning fra lokalsamfundet.

Se video fra dagen: Tryk Her

Se billeder fra dagen: Tryk her