Motionsdag

Fredag d. 13. oktober var det atter tid til den traditionelle motionsdag i hele Danmark – og naturligvis også på Odense Friskole.

Vanen tro startede dagen med morgensamling i skolegården, fællessang, opvarmning ved tre friske 9. klassepiger, boogie-woogiedans og klassevis afgang til OKS.

O.-4. klasse løb en rute på 1,3 km. rundt om OKS, mens 5.-10. klasse dystede i de fire stolte discipliner stafet, parfodbold, høvdingebold og streethåndbold. Engagementet var som de stort, og der blev kæmpet til den store guldmedalje på såvel løberute som boldbaner.

Vel tilbage på skolen var der juice og æbler til alle og ved den fælles afslutning blev dagens resultater gjort op.

Meget imponerende var det, at 0.-4. klasse tilsammen havde løbet ikke mindre end 1421 kilometer, hvilket omtrent svarer til en løbetur til Milano i Italien – Flot.

Og så kunne vi med god samvittighed ønske hinanden en rigtig god efterårsferie med den traditionelle afsyngning af de to sange ”Held og lykke” og ”Jeg kan godt li´ efterår”.