Skatteøen – 6. klasses forårsstykke

Af: Caroline 6.a og Johan 6.b

I 6. klasse har vi lavet forårsstykke, som i år var Skatteøen.

Det har været rigtigt sjovt og lærerigt, og vi synes også, vi er blevet rystet mere sammen som årgang. Vi skulle finde på vores egne replikker, hvilket gjorde det sjovt og mere anderledes end at få et manuskript, man bare skulle følge. Vi har øvet på stykket i ugerne op til påskeferien og nogle gange her og der.

Vi skulle selv sørge for at finde kostumer og rekvisitter, hvis vi ikke allerede havde dem her på skolen. Vi kunne selvfølgelig ikke have gjort det uden vores lysmænd, Aske og Bertram og vores dygtige band. Bandet øvede sig på sangene, imens vi andre skuespillere øvede på de forskellige scener.

De første par dage var der lidt problemer med lyset, men det blev heldigvis fikset dagen inden, vi skulle optræde. Så onsdag den 6. april skulle vi optræde hele tre gange. Først for indskolingen om formiddagen. Derefter tog vi hjem, og så mødte vi op på skolen lidt før, vi skulle optræde, så vi kunne gøre os klar. Vi spillede for mellemtrinnet, og så var der pause, hvor vi fik en juice og en focaccia. Efter pausen var det sidste gang vi skulle optræde, og det var for vores forældre.

Alle tre shows gik rigtig godt.