Trivselsdag for 1.b i Møntergårdens Elverhøj

Af: Ene Wassilefsky-Møhring, klasselærer i 1.b

I år blev Trivselsdagen for de yngste klasser noget ganske andet end vanligt, da det ikke i år var muligt at være sammen på tværs af klasserne, som vi plejer. Trivselsdagen blev derfor afholdt klassevis.

For 1.b´s vedkommende bød det på en pragtfuld dag i det eventyrlige univers Elverhøj, som er en del af Møntergården. Her blev vi taget imod af eventyrformidleren Rikke, som inviterede ind i Elverhøj. Her var et underfundigt lys i skoven, hvor der var troldehuler, levende blomsterranker og knortede træer, der allerede ved første øjekast rev os ud af den vante hverdag og med ind i en eventyrlig fantasiverden.

I denne verden udspandt eventyret Elverhøj sig genfortalt på levende og gestikulerende vis af Rikke, der tryllebandt os med sine ord. Efterfølgende bød hun os ind i et slaraffenland af sirligt udførte kostumer, hvor hver og én kunne vælge sig lige dét kostume, man ønskede. Her var både rotter, firben, alfer, adelige, elverkrigere og godtfolk og alverdens andet. Da alle havde iklædt sig et kostume, gik næste eventyrfortælling i gang – denne gang var alle børnene i de nye roller aktive medspillere i eventyret, der blev til lige dér på stedet. Da uropførelsen af vores helt eget eventyr var slut, blev vi i eventyrverdenen og legede på egen hånd rundt i de mange små scener – fortsat med fri adgang til de mange flotte kostumer.

”Det er rigtig godt at være afsted sammen med sine venner, så der er mange at lege med, det er svært, når man kun er der med sin mor, far og bror”, Björn 1.b

Det var en uforlignelig oplevelse, hvor alle gav sig tillidsfuldt hen til den fælles oplevelse af eventyr, mystik og fantasi.

”Det var dejligt at være der sammen med klassen. Det var rigtig hyggeligt at lave noget i fællesskab, som alle er med i og synes er fedt”, Gunilla, 1.b

Rige på grin og oplevelser begav vi os tilbage til skolen, hvor vi hurtigt blev enige om, at dagen allerede står som en rigtig god, fælles oplevelse, vi vil tænke tilbage på med stor glæde.