Undervisning på vandrerhjemmet

Skrevet af Thilde 8.a

Jeg sidder her i min seng i gang med online undervisning endnu en gang. Dette har jeg gjort de sidste 2 måneder siden det store Corona-Lock Down. Til at starte med var det egentlig rart nok, at kunne ligge i sin seng og lave lektier, men nu glæder jeg mig bare til at se mine venner igen.

Hele samfundet blev vendt på hovedet, både børn, unge og voksnes liv blev vendt 180 grader. Det har ikke været det samme siden, og det er begyndt at kunne mærkes. Meldingerne lyder på, at Covid-19 endelig er kommet mere under kontrol, og at vi derfor kan begynde at komme i skole igen. Dette er desværre ikke en mulighed for mange af de ældste på Odense Friskole, da de yngste elever bruger stort set hele skolen. Derfor bliver de ældste elever sendt hen på vandrerhjemmet Kragsbjerggård”.

Vi er kun henne på vandrehjemmet hver anden dag i 3 timer, men bare det at se sine klassekammerater og lærere igen efter 2 måneder betyder rigtig meget. Timerne på vandrerhjemmet går stærkt, så det ville være rarere at have noget mere tid, men jeg synes, at de 3 timer, lærerne har til rådighed, bliver brugt godt. Vi har omkring 45 minutters pause mellem hver time til at komme lidt ind på hinanden igen. Vandrerhjemmet har nogle store udeområder, som er tilgængelige, hvilket betyder, at der er mulighed for mange forskellige udeaktiviteter. Lokalerne opfylder alle kravene, som sundhedsstyrelsen har sendt ud, men det kan stadig godt føles lidt trangt og der bliver meget hurtigt meget varmt. Jeg synes overordnet, tiden bliver brugt fornuftigt af lærerne, og at vi som klasse forsøger at komme godt efter det, vi har mistet. Derudover synes jeg at vandrerhjemmet fungerer fint som alternativ til online undervisning, men jeg glæder mig til, at vi kommer tilbage til vores gamle lokaler på Odense Friskole  og gerne på fuld tid.