2b og Frøken Ignora

Efter at vi kom tilbage på skolen efter nedlukningen, har vi i 2.b haft en periode med fordybelse i dansk. Et par gange ugentligt har vi haft fagdage, hvor vi har arbejdet med bogserien ”Frøken Ignora”. Frøken Ignora er en 9-årig pige, der bor alene i sit vandtårn med sine hunde og katte.

Eleverne har arbejdet med en række af bøgerne fra serien, som både er blevet læst og fortolket. Samtidigt har eleverne lavet små kreative opgaver i form af digtning og skrivning. Den sidste del af perioden har vi skrevet vores egne Ignora-fortællinger.

Der er både fortællinger om, at Ignora får en ny ven, at hun bliver kidnappet, at hun får en playstation 4, at hun rejser på ferie og mange, mange andre. Processen har budt på tekstopbygning, renskrivning, børnestavning og idéer, hvor kun fantasien sætter grænser.

Bøgerne er udstillet på Torvet, og var det ikke for covid-19, så havde vi inviteret til bogreception.