4. klassernes julestykke – en del af årets teaterproduktion på Odense Friskole

I løbet af året er der på skolen tre faste teaterindslag: 4. årgang laver en juleforestilling, 6. årgang en forårsforestilling og musisk linje (8.-10. klasse) laver en stor egenproduceret forestilling.

Her følger en lille fortælling og nogle billeder fra 4. klassernes juleforestilling:

Af Helena Can Kaya, Clara Hørup og Sophia Jungsgaard, 4a

I år var det vores tur til at lave julestykke. Vi skrev os op til nogle roller, og hvis vi var heldige, fik vi vores førsteprioritet.

Så fik vi vores roller og øvede os i en uge. Vi blev delt op, så nogle var i musik, nogle dansede og andre øvede sig i lys og så videre. Efter nogle dage fik vi lov til at prøve vores kostumer på.

Vi havde generalprøve, og så var vi klar til at vise vores første forestilling. Tre dage og fire forestillinger senere var vi megaglade og meget stolte.

Link til billeder: 4. klasse julestykke