6.b´s lejrskole til Bornholm

Vi skulle mødes mandag morgen klokken 7.30 på Odense Banegård foran biograferne. Det tog vi skulle med kørte kl. 7.56. Bussen afgik fra København kl. 10.30. Vi ankom med bussen til Ystad kl. 12.00. Færgen afgik fra Ystad kl. 12.30. Vi ankom med færgen kl. 13.50 I Rønne. Så kørte vi med bus til Feriecenter Storløkken I Allinge. Det var en lang rejse.

Da vi kom til Storløkken fik vi vores nøgle til huset. Vi var jo ikke så meget i husene, men da vi var, spillede vi Uno eller slappede bare af, hvis vi var trætte. Der var også en pool, som vi badede i, men den var lidt kold. Der var også en legeplads, som var rigtig sjov.

Tirsdag tog vi bussen til Bornholms Kunstmuseum. Vi kom lidt tidligt så vi gik en tur rundt i området og så skulle vi ind og have en rundvisning. Efter det måtte vi selv gå lidt rundt og kigge. Der var mange flotte billeder, og nogle af dem så lidt mærkelige ud, men også flotte på deres egen måde. Efter Bornholms Kunstmuseum skulle vi gå til Gudhjem.

Onsdag var vi på bustur begge 6.klasser. Vi besøgte bl.a. museet  ”Natur Bornholm”.

Det startede med, at der kom en guide, som snakkede om sten og bjerge. Så så vi en film(Tidsrejsen), og da den var færdig, måtte vi gå rundt selv. Så skulle vi spise, og bagefter skulle vi med bussen.​

​Onsdag eftermiddag var vi i Svaneke. Det var en meget lille hyggelig by med små butikker. Vi delte os op i nogle grupper og gik rundt og kiggende i butikker og lavede alt mulig andet. Der var også en bolchebutik, hvor alle købte nogle bolcher.

Torsdag gik turen til Hammershus.

Vi blev vækket kl.7.00 og gjorde os klar. Pakkede vores tasker, og så gik vi afsted mod Hammershus. Der var ca. 4,4 km derhen.

Efter vores guidede rundtur på Hammershus var færdig, var vi rigtig sultne. Vi gik hen til Opalsøen og spiste vores madpakker, som vi selv havde lavet. Efter vi havde spist,  gik vi videre rundt om Opal søen. Da vi var nået ca. halvvejs rundt, gik vi op ad en lille sti.

Vi gik helt ud til stranden , og der gik vi noget tid . Så kom vi hen til en stenstrand, hvor vi byggede nogle små tårne af stenene. Efter vi havede bygget stentårne gik vi videre på vejen mod Sandvig og så Hammerfyret. Vi gik videre mod Sandvig. Da vi kom til Sandvig, var der en tissepause. Vi fik også en giffel og juice, inden vi  gik videre mod Allinge, hvor vi boede. Det var ca. 14 kms gåtur – plus det løse.

Fredag skulle vi pakke og rejse hjem. Det var en fed tur 🙂