6. klassernes lejrtur til Bornholm 2021

Af: Hannah Glusted 6.a og Sarah Skriver 6.b

Mandag: Vi skulle mødes på Odense banegård kl. 07.30 om morgen. Og så skulle vi køre kl. 08.00, der var mange, der syntes, at det var ret tidligt. Så ankom vi til København lidt over 09.00. Så skulle vi med en bus 10.30 fra København til Ystad. Fra Ystad med færge til Rønne. Og så skulle vi direkte op i Netto for at handle ind til ugen.

Tirsdag: Vi blev alle vækket klokken 07:00. 6.b skulle på cykel til Gudhjem, og 6.a skulle på gåtur til Hammershus. Klokken 16:00 var begge klasser kommet hjem, og så skulle der laves mad. Der blev lavet salater, bagt brød og lavet pizza. Alle husgrupper skulle selv lave sin egen aftensmad.

Onsdag: Vi skulle på bustur om onsdagen. 09.30 kom bussen og hentede begge klasser. Først kørte vi til NaturBornholm. Klokken 12:00 kørte vi videre til Ekkodalen, hvor vi selvfølgelig alle sammen skulle råbe “hvad drikker Møller?”. Derefter gik turen til Rytterknægten. Der var en super flot udsigt deroppe fra, men det var også en smule skræmmende at være så højt oppe. Efter Rytterknægten kom, hvad mange nok ville sige, var turens højdepunkt, nemlig Svaneke, hvor vi blev delt op i grupper og fik lov til at gå rundt og se byen. Der blev både købt bolsjer, fine souvenirs og gaver til familie og venner. Til allersidst kørte vi til Østerlars rundkirke, som vi fik lov at komme op i, og så skulle vi hjem og lave mad.

Torsdag:  6.a skulle cykle en lang tur på 30 km. 6.a skulle til Helligdomsklipperne, Døndalen og Gudhjem. Og 6.b skulle gå en lang tur på 15 km. 6.b skulle til Hammershus og derefter gå Hammerknuden rundt, og vi så også Opalsøen. Vi byttede, så 6.a skulle gå den lange tur tirsdag og 6.b skulle cykle den lange tur tirsdag.  Fordi det var sidste aften, fik vi lov til at lave dessert. Det mest populære var pandekager med is.

Fredag: Om fredagen skulle vi hjem. Først skulle vi køre med bus fra Allinge til Rønne, så tog vi færgen fra Rønne til Ystad, så tog vi bussen til København fra Ystad, og så fra Hovedbanegården i København til Odense Banegård med tog, og så sluttede eventyret med, at vi blev hentet af vores forældre på Odense Banegård.