Årets forestilling på musisk linje

indsæt

[krise][kaos] [katastrofe][håb]

…en musikteatercollage om krisens væsen og livets store og små udfordringer

Siden starten af skoleåret har knap 50 elever arbejdet med at kreere deres helt egen forestilling af musik, sang, drama, dans lyd og lys. Og i år var udgangspunktet begrebet ”krise”. Oplægget i programmet lød således:

Krise…vi hører ordet i tide og utide. Vi havde en finanskrise. Kommer der mon en ny?

Vi har tillidskriser, kærlighedskriser, aktiekriser, livskriser, hårkriser, tøjkriser, kommunikationskriser, politiske kriser… og så har vi jo ikke mindst klimakrise.

Hvordan skal vi navigere i dette hav af trusler, hvordan skal vi forblive mennesker med følelser, drømme, mening og tro på en fremtid? Hvordan skal vi fortsat kunne se en mening med at sætte børn i verden og gribe ud efter livet?

Det blev til fem forestillinger, hvor holdet gav den fuld gas. Tre dagsforestillinger for skolens elever og to aftenforestillinger, hvor teatersalen var fyldt med 140 tilskuere.

Alt forløb fantastisk, og det var en flok trætte, lettede og ikke mindst stolte musisk linje-elever, som torsdag eftermiddag pakkede forestillingen og årets linjefag ned.

Arbejdet på musisk linje er en unik proces, hvor kreativiteten blomstrer, og hvor holdets elever opdager, at grænserne for deres formåen og muligheder flyttes betragteligt. Skellene mellem klasser og årgange brydes ned, og man bliver en del af et fællesskab, som arbejder hen mod et fælles mål. Resultatet er et sammenhold og et ejerskab for et produkt, som er svært at matche i ret mange andre sammenhænge.

Gå endelig på opdagelse i de mange flotte billeder taget af Mads Bordinggaard Brønserud.

TRYK HER