”Check Point One” ruller ind på skolen

”Check Point One” ruller ind på skolen – forsvaret på besøg

I slutningen af september havde skolens 9. og 10. klasser besøg af Forsvaret.

Med fokus på at informere om Forsvarets internationale engagement – nærmere betegnet Irak, Baltikum og nyere fredsbevarende FN-missioner – fortalte nogle dygtige befalingsmænd/kvinder levende om Forsvaret rolle. Derudover blev Forsvarets ændrede situation i forhold til det aktuelle trusselsbillede fra Rusland diskuteret.

Ud over en teoretisk del bestod lektionen også af fremvisning af og ikke-armeret afprøvning af våben og diverse udstyr.

Det var en spændende formiddag, og det skal blive interessant at følge, om Forsvarets ønske om, at flere unge mennesker vælger en militæruddannelse, bliver virkelighed. Men, som det fremgår af billederne fra lektionen, manglede der ikke engagement fra de unges side.