Coruna-undervisning sammen… hver for sig

Af: Erika Kragh, Emma Larsen, Emilie Nielsen og Astrid Frederiksen, 9B

Vi er fire piger fra 9.b., som vil fortælle om vores hverdag i Corona karantæne. Vi synes, at det har været en meget stor omvæltning pludselig at skulle have undervisning og lektier for derhjemme. Det har virkelig været noget, man har skullet vænne sig til, men det fungerer rigtig godt efter omstændighederne.

Vi har haft de fag, som vi skulle have haft normalt, og så fået opgaver i dem hver dag. Vi har løbende haft kontakt med vores lærere og hinanden på vores klasse-messenger, hvor vi kan stille spørgsmål og hjælpe hinanden. Vores lærere har også sendt videoer til os med undervisning og forklaring af de forskellige opgaver. Derudover har vi flere gange haft onlinemøder, hvor vi har haft undervisning og praktisk information, men også bare snakket, for at få noget socialt ind i hverdagen og se hinanden.

Vi synes alle, at det har været svært at skulle lægge sin dag om og lave lektier hele dagen. Normalt er vi jo vant til at have meget mundtlig undervisning, hvor vi ikke skal være 100% koncentreret i arbejdet, men her har vi bare skullet sidde og fordybe os en hel dag. Men det har heldigvis været hurtigt at vænne sig til, og lærerene har lavet mange forskellige lektier til os, så der har været lidt adspredelser i dagene. Samtidig har vi også haft flere gruppeopgaver, hvor vi også har fået snakket om lidt andet end skole hele tiden, så det har været rigtig dejligt.

Det gode ved at være hjemme er, at vi selv har kunnet planlægge vores dag, og derfor har kunnet sove lidt længere, det har vi vist alle nydt lidt godt af. Vi har også kunne holde længere pauser, hvor vi har kunnet nå mere end i et normalt frikvarter.

Der har også været en del bekymringer for vores eksamener. Hvorvidt vi overhovedet kommer op til dem, om de bliver rykket eller, om de skal foregå på en anderledes måde end normalt. Vi krydser fingre for, at det går fremad, og at vi kan komme til vores eksamener som planlagt.

Vi håber stærkt på at komme tilbage i skole efter påskeferien, og at nedlukningen har hjulpet.