Indskolingen på Egeskov

Hele indskolingen var på tur til egeskov. Her er par indtryk fra dagen.

Påfuglene

Inde i Egeskov er der påfugle, der går frit rundt. Der er ca. 12 påfugle, og hvis man er heldig, møder man en. Men man må ikke komme for tæt på, for de har kløer som en ørn.

Påfuglene er flotte, især hannerne. Hannerne er flotte med mange farver, og deres hale kan blive kæmpestor og flot. Påfuglene kan godt finde på at skrige. Det er højt, og man får mange gange et chok! Hunnerne er brune. De har bare en lille hale. Men de er også flotte.

Jeg vil med glæde anbefale at komme til Egeskov og se påfuglene.

Augusta 3.a

Trætoppene

På Egeskov er der nogle trætoppe. Der er ligesom mange broer i trætoppene. Man starter med at gå op ad nogle trapper. Så er der en platform, hvor der er en bro til den næste platform.

Jeg synes, at det er uhyggeligt, at broerne vipper så meget. På platformene kan man trykke på en knap og høre fuglelyde. Hvis man er højdeskræk, skal man ikke gå derop.

Nor 3.a

Draculas grav

Draculas grav er et mørkt rum med kun lidt lys, så man kan se. Draculas grav er lidt uhyggelig i starten, men når man er henne ved graven, kan man se Dracula. Dracula er ikke så uhyggelig, som man troede, fordi hans tænder er ret små. Men når man kigger på hans krop, så er han ret stor. Hans hud er helt hvid, og han ligner lidt et menneske. Jeg var ret bange første gang, men nu er jeg ikke bange mere. Hvis man svinger sin arm over Dracula, siger han mu-ha-ha.

Alfred 3.a