Indskolingen på tur sammen

Af: Kim Zeuner

I indskolingen er der tradition for at tage på tur sammen i foråret. Men det satte Corona en stopper for i foråret.

Vi har derfor været på tur til Skt. Jørgens Parken den 15. september i stedet. Målet for dagen var at blande børnene på tværs af klasser og årgange. Således var børnene sat i grupper bestående af 0. og 1. årgang og grupper af 2. og 3. årgang.

Endelig måtte børnene lege og hygge på tværs af klasser og årgang. Dette til stor begejstring. De gik i følgeskab med deres gruppe rundt til fire forskellige aktiviteter, som var planlagt af klassernes voksne. Efter 80 minutters leg ved de fire forskellige poster, var det tid af til en chokoladebolle efterfulgt af en tur på legepladsen eller på skaterbanen. Alle unger hyggede sig på tværs, og vejret holdt næsten tørt. Dejligt igen at kunne være sammen og føle, at vi var del af en skole – og ikke kun af en klasse.

Måske er en ny tradition skabt med denne legedag… hvem ved?

Udtalelser fra elever i 1.b

• Det var sjovt at lege med mine venner
  • Det var fedt at stå på løbehjul og rulle på rulleskøjter
  • Det var sjovt at lege med nogen, jeg ikke kendte