10. klasse overnatter på skolen

Af: Carla, Marie, Isabel og Julie, 10.A

Spændte var vi, da vi trådte ind på skolen for første gang. Der var ingen velkendte ansigter i klassen, derfor blev alle glade, da vi hørte, at vi torsdagen efter alle skulle sove på skolen.

Da vi alle var fremme på skolen, blev vi delt op i fem hold. Alle havde forskellige opgaver, som de skulle lave gennem aftenen. Vi skulle på de forskellige hold lave forret, hovedret, dessert, og så skulle nogle sørge for at købe snacks og drikkevarer. Vi var så heldige og privilegerede, at Fru Lunds datter, Clara, går i klassen. Derfor fik hun hurtigt stablet på benene, at vi kunne få leveret en lækker morgenmad fra Fru Lund.

Sammen tog vi afsted i holdene ned for at handle, og allerede der var snakken godt i gang. Da vi var tilbage på skolen, gik vi med det samme i gang med madlavningen. Der var højt humør, og der blev sat musik på.

Efter vi havde spist alle retterne, som smagte lækkert, var det tid til spilaften. Alle havde hver medbragt et brætspil, og vi fordelte os alle ud til det spil, vi helst ville spille.

Da spillene var spillet færdige, begyndte vi at finde madrasser frem. Piger og drenge blev delt op i storesal og lillesal. Inden vi skulle sove, hyggede vi os alle ude i gården.

Om morgenen inden alle stod op, gik 5 piger hen til Fru Lund og hentede friskbagte rundstykker til alle. Vi fik spist morgenmad samlet, inden det var tid til at rydde op, og vi alle tog hjem igen.