Juleafslutning i Valgmenighedskirken

Endelig var det atter blevet tid til en traditionel og helt rigtig afslutning på kalenderåret for alle voksne og børn på Odense Friskole. Som vi plejer og har plejet igennem mange år, men ikke har fået lov til de sidste to på grund af en eller anden virus, kunne hele skolen af to omgange byde julevelkommen i Odense Valgmenighedskirke.

Der er en ganske særlig både hyggelig og højtidelig stemning, når 250 elever samt lærere, pædagoger og voksne samles i den smukke valgmenighedskirke.

2.-3. klasses kor sang to dejlige julesange, og valgmenighedkirkens præst, Inger Bergion, talte med udgangspunkt i et lille spædbarns sårbarhed og Homers Illiaden om det ansvar, der følger med at være den store og den stærke – ansvaret for at værne om og passe på hinanden samt skabe fred mellem mennesker.

Det var for en temmelig stor del af vores elever første gang, de var med til julegudstjenesten, og vi nød igen at få lov til at runde kalenderåret af på den gode, gamle traditionelle facon.

Således opstemt og juleforberedt skal herfra lyde et stort og varmt: Glædelig Jul.