Kidsvolley i 3. klasse

Af Mie Glintborg

3. årgang var for nylig til Kidsvolley-stævne i Fraugde, hvor vi spillede mod Tingkærskolens 2. og 3. årgang.
Humøret var højt, da vi onsdag morgen alle troppede op i vores røde fælleslejrtrøje klar til at have en skøn formiddag i sportens tegn. Samtidig glædede vi os til endelig at komme til stævne, da det var blevet aflyst sidste skoleår.

Busturen til Fraugde forløb uden problemer, og selv den “lange gåtur” til hallen blev klaret med et smil på læben.

Begge klasser blev delt i 6 hold hver, der alle fik et land og en bane tildelt, som de skulle spille turneringen under – der var både besøg af USA, Brasilien, Italien, Polen og Ukraine.
Kampene varede ca. 8 minutter, og det var Tingkærskolens valghold i idræt, der dømte dem.
Vi spillede på niveau 1, hvor alle bolde skal gribes og kastes retur uden at have været rundt på banen, til gengæld skal spillerne rokere, hver gang bolden kommer over nettet. Pointene blev regnet i klistermærker, og der blev holdt skarpt øje under hele turneringen med, hvem der fik flest udfyldte rækker.

Vores unger var super seje til at kæmpe, heppe, bakke op, hjælpe til på de enkelte hold, og sammen skabte de en stemning af, at selvom holdene fra Odense Friskole også kæmpede mod hinanden, kæmpede vi alligevel for en fælles god oplevelse og sejr.

3.b løb med en flot 1. plads, og 3.a var lige i hælene og fik en 2. plads.

Ingen af os var til at skyde igennem, og vi havde ikke mere end lige fået indendørsskoene af, før der blev spurgt, hvornår vi kunne komme afsted igen.
Busturen hjem og SFO-tiden bar præg af, at de havde haft en sjov og god dag sammen som årgang, og meget mere kan vi vist ikke bede om.