Koncert med Sigurd Barrett

Vi har været til koncert nede i koncerthuset sammen med Sigurd Barrett, hvor vi selv var en del af koncerten. Vi var rigtig mange andre børn i koret også. Måske var vi 250 børn. Det var Sigurd Barrett, der havde forberedt koncerten og skrevet sangene om symfoniorkesterets instrumenter, og vi havde alle sammen lært og øvet sangene til kor sammen med Morten og Åse.

Det var mega sjovt. Vi mødtes med Sigurd og alle de andre børn og deres lærere i et øverum. Sigurd spillede og var rigtig dygtig til at styre så mange børn. Det var mærkeligt, at vi ikke sang en eneste sang hele vejen, men kun en lille smule af hver sang. Faktisk øvede vi ikke ret længe, førend vi skulle på scenen. Her skulle vi stå oppe på balkonen, og hele koret havde blå bluser på. Det var rigtig spændende at se alle de voksne i symfoniorkesteret.

Allerede kl. 12.00 holdt vi første koncert, som var for skoleklasser. Det var først her, vi selv fik hørt hele koncerten. Det var nogle rigtig gode sange om de enkelte instrumenter. Kl. 14.00 holdt vi næste koncert, hvor vores familier kom. Vi sang rigtig godt, og det var sjovt og sejt at være med i noget så stort.

Skrevet af Lærke, Kathrine og Johanne i 3.b