To spændende og meget forskellige foredrag

Der er god gang i foredragene på skolen. Således havde vi fredag d. 21/2 besøg af en tidligere elev, Nick Trier, som i langt over en time holdt eleverne fra 7.-10. klasse tryllebundet med sin meget uhyggelige, men samtidig også meget livsbekræftende fortælling om en barndom, hvor seksuelt misbrug og svigt i forbindelse med elitesport førte til et omfattende misbrug af alverdens stoffer. Nick fortalte åbent og vedkommende om sin mangeårige kamp for at slippe ud af stoffernes greb, og om hvordan han mod alle odds fik en studentereksamen og blev udlært tømrer på trods af gentagne tilbagefald til stofferne. Først for 5 år siden som 27-årig fik han sagt det endelige farvel til stofferne samtidig med, at han kastede sig ud i ekstremsport – primært i form af løb.

Han fortalte desuden om sin medvirken i TV2-udsendelsen ”Korpset og om, hvordan han nu har fundet en ny motivation i sit liv – nemlig at formidle sine erfaringer videre til unge.

Tirsdag d. 25/2 var det så mellemtrinnets tur til at være fanget ind af en god formidler. Vi havde for anden gang på et år besøg af Peter Borberg, som denne gang fortalte om Elvis Presleys liv og karriere, og han gjorde dette med vanlig sans for humor og timing.

4.-6. klasserne gik fra modulet med smil på læben og en nyvunden viden om og interesse for en kunstner, som de fleste af dem slet ikke kendte til før.