Motionsdag

Fredag d. 14. oktober var det atter tid til den traditionelle motionsdag i hele Danmark – og naturligvis også på Odense Friskole. Som det næsten altid er tilfældet, smilede vejrguderne om kap med både børn og voksne, og humøret var helt i top.

Vanen tro startede dagen med morgensamling i skolegården, fællessang, opvarmning ved to friske 7. klassepiger, boogie-woogiedans og klassevis afgang til OKS.

O.-4. klasse løb en rute på 1,3 km. rundt om OKS, mens 5.-10. klasse dystede i de fire stolte discipliner stafet, parfodbold, høvdingebold og streethåndbold. Engagementet var som det plejer stort, og der blev kæmpet til den store guldmedalje på såvel løberute som boldbaner.

Vel tilbage på skolen var der juice og æbler til alle og ved den fælles afslutning blev dagens resultater gjort op.

Meget imponerende var det, at 0.-4. klasse tilsammen havde løbe ikke mindre end 1243t kilometer, hvilket omtrent svarer til en løbetur til Wien i Østrig. Flot.

Blandt de store elever kåredes en vinderklasse på hver årgang, og vinderne blev 6.a, 7.b, 8.a og 9.a. Disse fire klasser bliver efter ferien belønnet med en af Lottes lækre kager fra boden.

Og så kunne vi med god samvittighed ønske hinanden en rigtig god efterårsferie med en hilsen fra Thomas og den lige så traditionelle afsyngning af de to sange ”Held og lykke” og ”Jeg kan godt li´ efterår” – i år suppleret med et kor af 6 drenge fra 4. klasse!

Se flere billeder fra dagen her: TRYK HER