Ny 7c

Af Filippa Møller og Marie Würtzen, 7.c

Vi er to piger, der lige er begyndt i den nye 7.c, og vi vil gerne fortælle om hvordan det er at starte som helt ny på Odense Friskole.

Det blev mandag og vi skulle starte på den nye skole. Vi mødte ind kl. 10.00 hvor vi skulle have vores allerførste morgensang på skolen. Vi var nervøse for, hvordan klassen ville blive og hvordan det ville komme til at gå. Vi tror, at alle var rigtig nervøse den dag.

Da morgensang var færdig, gik vi op i vores nye klasseværelse og fik vores nye pladser. Der var meget stille i klassen og det var super akavet. Vi skulle selvfølgelig lige lære hinanden at kende, så vi tog en omgang speeddating.

Dagen efter skulle vi alle hjem til vores lærer Lau og lave nogle forskellige aktiviteter. Der var stadig lidt stille, men det var hyggeligt alligevel:-)

Der gik nogle dage og vi var alle faldet lidt til i den nye klasse. Der var mange, der var begyndt at snakke sammen, og der var allerede nogle, der var blevet rigtig gode venner.

Der gik et par uger, hvor det var stille og roligt, og hvor vi bare havde normale skoledage.

To uger ind i det nye skoleår skulle vi til Stige Ø. Vi skulle gå hele vejen derud og der var virkelig langt!
Vi holdt en pause på vejen, hvor vi fik lidt mad og drikke, og så gik vi videre. Det var hårdt. Men heldigvis var vores pedel så sød at køre vores bagage til Stige Ø, så vi ikke også skulle bære på det. Endelig kom vi derud, og vi satte os alle ned på kanten af shelterne, fordi vores ben var smadrede.

Da vi havde hentet vores bagage, gik vi op og legede vandkamp ovre på den anden side af Stige Ø. Der var mange der var med, men der var også nogen, der bare sad og kiggede på.

Der var rigtig mange hvepse og myg, og hvis der kom en hveps, løb alle bare væk og skreg.

Vi fik ris og kødsovs til aftensmad. Drengene hjalp Lau og Kim med maden, hvor pigerne skulle vaske og tørre op efter maden.

Da vi skulle til at sove, gik vi over for at børste tænder. Der var tre shelters i alt, pigerne havde et shelter, drengene havde et, og så var der det sidste til mad.

Da vi vågnede, fik vi hjemmebagte boller med pålæg, som Trine havde lavet. Vi gik hjem og fik fri lige efter vi var kommet til skolen.

Nu har vi bare normale skoledage, og det går godt!