Pædagogisk dag – 26. januar 2024

Af Michael Hoff

Fredag d. 26. januar var det tid til skoleårets pædagogiske dag for pædagoger og lærere, og mens medarbejderne fordybede sig i skole-hjemsamarbejdet og skole-forældrerelationer og kommunikation, blev alle skolens klasser undervist på alternativ vis.

Vanen tro var dette lagt i hænderne på forældre i de forskellige klasser, og dette faktisk ret ambitiøse projekt lykkedes nok en gang i langt de fleste tilfælde.

Eksempler på aktiviteter var besøg på Jernbanemuseet, Brandts Sanseudstilling, Zoo, Nature Energi Park, Bunkermuseet, Bolbro Svømmehal, TV2 Fyn og Retten i Odense, ligesom der blev klatret, vandret og quizet samt gennemført en guidet tur i byen med Byens Stemmer. Endelig var hele 7. årgang i forældrepraktik.

Det er fantastisk at opleve det engagement og den kreativitet, som lægges for dagen, og det er dejligt, at så mange forældre vil bidrage til at give vores børn en alternativ og samtidig givende skoledag.

Fra skolen skal lyde en stor tak til forældregruppen… vi vender tilbage igen næste år.