Pædagogisk dag i H. C. Andersen Airport

Af Dorthe Stærmose

Da alle lærere og pædagoger i januar drog på pædagogisk dag, skulle alle klasser have en dag, hvor forældrene var sammen med dem.

I 0.A var vi så heldige at have en forælder, der arbejder i lufthavnen og som havde mod på at have besøg derude af 22 dejligheder fra 0.A. Efter en del planlægning og mange forældres fælles hjælp med kørsel oprandt den spændende dag.

I lufthavnen skulle man checkes ind og gennem security . Der blev vist og fortalt om det store kontroltårn og set udsigt deroppe fra. Brandstationen og brandslukningsudstyret blev studeret og beundret. Børnene hørte om droner, fik fortalt, hvad de bruges til, og så dem flyve. Vi så fly og hørte om flytrafik.

En spændende og meget anderledes dag kunne vinges af med et kæmpestort tak til Rasmus (Theos far), som lagde “hus” til og alle andre forældre, som deltog og kørte til og fra lufthavnen.

Tilbage på skolen om eftermiddagen havde Emils far arrangeret besøg af en betjent i politibil, så sikke en dag for 0.A.

Tak for den store opbakning – uden jer forældre kunne så spændende en dag ikke afløse en almindelig fredag.