Pamina – 6. årgangs forårsstykke

Af: Samuel la Cour Boe og Cecilie Korsgaard Lauritsen

6. klasse har arbejdet med et stykke, der hedder Pamina.

Det eneste, vi havde, var handlingen, og vi skulle selv finde på replikker. Vi skulle selv finde på et navn, udseende og historie. Vi kom i små grupper og så skulle vi selv lave scener. Vi fandt på måder at komme ind og ud på.

Kort fortalt handlede stykket om pigen Pamina, som bliver kidnappet af banden (Den sorte bande). Og så er der nogle, der prøver at redde hende igennem tre computerspil.

Vi havde kun lidt over en uge til at lave hele stykket. Alle havde en rolle. Nogle styrede lys, andre spillede musik og de sidste lavede stykket.

Vi skulle vise stykket tre gange.

Første gang var for 0.-3. klasse, anden gang var for 4.-5. klasse og deres forældre/søskende, og sidste gang var for vores forældre/bedsteforældre. Vi hyggede os, og det blev rigtig godt.

Se billeder fra stykket her: Tryk her