SFO-sommerafslutning på Hollufgård

Af Ester Krogh Hansen Piekut

Fri fra skole, solcreme på, fylde drikkedunk, to og to og så afsted til letbanen. Sådan startede SFO’en for samtlige SFO- og klubbørn torsdag d. 8. juni. Nu var det igen tid til en hyggelig SFO-sommerafslutning på Hollufgård.

Eftermiddagen bød på leg, rollespil og naturværksted med “krible/krable” dyr og naturvejleder. Børnene, inddelt i grupper på tværs af både klasser og årgange, havde tid til at fordybe og udfolde sig inden for hvert emne. Store og små legede sammen, bekæmpede de voksne med rollespilssværd og hjalp hinanden med at fiske spændende dyr op ad åen.

Klokken 16 ændrede programmet sig, og forældre og søskende var inviteret med ind i legen, hvor blandt andet bueskydning, boldspil, naturværksteder og snobrød var på programmet.

Eftermiddagen blev til aften, og arrangementet sluttede af med picnic i aftensolen, hvor børn og forældre hyggede sig sammen og fik klemt det sidste leg ud af sig.