Skolefodbold – en sjov tradition

Først i september blev det nok en gang tid til den traditionelle skolefodboldturnering, hvor både drenge og piger spiller for fuld kraft for skolen. Der bliver gået op i kampene, og alle er meget engagerede.

I år spillede pigerne på hjemmebane, hvilket vil sige på OKS, hvor de mødte henholdsvis Hunderupskolen og Giersing Realskole.

I den første kamp var der ikke meget at stille op mod Hunderups dygtige piger, men holdet lod sig ikke slå ud og præsterede et flot comeback i den anden kamp, hvor det endte med et uafgjort resultat mod Giersing. Det var en flok trætte, men også seje piger, der kunne se tilbage på en rigtig fin indsats.

Drengene spillede på OB´s baner i Ådalen mod Risingskolen, Giersing Realskole og Hunderupskolen.

Den indledende kamp var mod Risingskolen, og fra første fløjt blev der givet og taget af et godt hjerte og kæmpet om hver en meter. På et flot mål i 2. halvleg lykkedes det at hive en smal sejr hjem.

Anden kamp stod mod Giersing, og selv om det var en helt lige kamp, løb Giersing med sejren, som lød på 2-1. Her følte drengene, at de burde have vundet.

Den sidste kamp var mod Hunderupskolen, som havde spillet uafgjort og vundet i deres to første kampe, og desværre viste det sig, at det var et bedre hold. De vandt fortjent

4-1, men Odense Friskoles drenge kunne glæde sig over at score i alle kampe og at have leveret en indsats med stor energi, vilje og kampgejst. Samtidig repræsenterede de på bedste vis skolen både på og udenfor banen.

Skolefodbold er en tradition, som går rigtig mange år tilbage… og næste år er vi selvfølgelig klar igen 🙂