Sidste skoledag

Fredag d. 24/5 var det blevet tid til en af årets mest populære dage på skolen: 9.-10. klassernes sidste skoledag…. blandt skolens øvrige elever primært kendt som ”mellerdag”!

Fra morgenstunden livede de mange farvestrålende udklædte unge op i gadebilledet og på skolen, hvor dagen startede med fælles morgenspisning med tidligere og nuværende lærere. Herefter gik turen rundt til alle klasserne, hvor ivrige børn bogstaveligt talt kunne skovle karameller samme til senere deling.

Næste punkt på dagsordenen var den traditionelle dyst med lærerene på kunststofbanen på OKS, hvor der blev kæmpet drabeligt i disciplinerne parfodbold med sammenbundne ben, sækkeløb og kartoffelstafet. Efter en tæt kamp kunne de unge trække sig sejrrigt ud.

Dagens sidste aktivitet på skolen var 9.-10. klassernes show i den store sal, hvor der blev sagt farvel på festligste vis.

Sidste skoledag er en dag fyldt med smil, vandsprøjt, højt humør og glade forventninger, og efter dagens program på skolen fortsatte de unge deres fest i Munke Mose, hvor de i nogle timer kunne lade tankerne og spændingen om de forestående prøver hvile…