Skolefodbold

Af: Casper Ladefoged, Oscar Schneevoigt og Viggo Mortensen, 9c

Den 1. september var der skolefodbold på OKS.

Odense Friskole var på hjemmebane og mødte to fine hold fra Agedrup og Kystskolen. Holdet bestod af Viggo, Sebastian, Toke, Nicolai, Felix, Oscar, August og Casper fra 9.c. Mads, Rasmus, Oscar Rex og Frederik Dall fra 9.b og  Toke, Johannes, Oskar Kirketofte og Noah fra 8. klasse.

Første kamp var Odense Friskole mod Kystskolen, og den endte 0-0, hvor Odense Friskole blev meget presset især i anden halvleg. Begge hold kunne have vundet, da kampen var meget lige.

Anden kamp var Agedrup mod Kystskolen, og her vandt Agedrup 3-1.

Tredje kamp var Odense Friskole mod Agedrup, hvor Odense Friskole havde nogle gode chancer for at vinde, men vi scorede desværre ikke, og den endte også 0-0. I denne kamp fik Viggo blandt andet debut, som målmand for første gang. Han spillede en fremragende kamp, hvor han ikke lukkede nogle mål ind. Hele holdet spillede nogle gode kampe.

Efter at alle tre hold havde mødt hinanden, var resultatet, at Agedrup havde en sejr og en uafgjort, Odense Friskole to afgjorte kampe, mens Kystskolen måtte nøjes med  en uafgjort og et nederlag. Der var kun ét hold, der gik videre til knald-eller-fald-runderne… og det blev dermed Agedrup.

Men det var nogle sjove kampe, og holdet blev godt bakket op af en del klasser fra skolen, som havde taget turen over til OKS.