Ture til Hollufgaard og Assistentens Kirkegaard – 0a, 4a, 5b

Vi tager mange forskellige steder hen med klasserne i disse dage. Turene kan være korte og tæt på skolen, andre er længere væk og kræver bus eller cykel. Nogle ture handler om “Udematematematik”, andre om “Vandhullet”. Opfindsomheden er stor.

I denne uge har flere klasser været på Hollufgaard. oa og 4a har taget nogle billeder som man kan se, og Cecilie og Dorthe har skrevet lidt om dagen med 0a.

Vi havde en dejlig tur til Hollufgaard.
Blå himmel og en busfuld forventningsfulde børnehaveklassebørn kørte afsted mod nye oplevelser.
En dejlig fælles oplevelse med “ højt til loftet”, masser af frisk luft leg og solskin.☀️🌸
Vi fik fundet snegle, bænkebidere og kigget på dem i forstørrelsesglas . Vi fiskede i åen, så gæs i søen med 10 små gæslinger. Vi var på skovtur og legede længe på den fine naturlegeplads . Der blev klatret, balanceret, faldet, grint og meget meget mere. Som prikken over I’et spiste vi alle måltider i det fri .

Dejlige børn at have med på tur. De er til at lave aftaler med og gør det vi siger . De leger godt sammen og hjælper hinanden dejligt at se.Det var en dejlig dag og vi glæder os til at komme afsted til Hollufgaard igen næste torsdag.

5b har været på tur rundt og se på mindesmærker fra besættelsestiden. De var blandt andet på Assistentens Kirkegaard.

SE BILLEDER – TRYK HER