7.b på shelter-tur til Tarup-Davinde

Ved efterårets start og midt i en lang periode med skønt sensommervejr drog 7.b afsted mod de nye futuristiske kunstsheltere i Tarup-Davinde. De fem sheltere er inspireret af søpindsvin og bygget af norsk aluminium, og den kuppelformede facon leder tankerne hen på en iglo eller en stor fodbold, som man kan sove i.

Forventningerne i klassen var høje, men alligevel måtte der mobiliseres lidt ekstra motivation, da vejrudsigten for første gang i lang tid truede med øsende regnvejr og kraftig blæst.

7.b kravlede alligevel op på cyklerne og talte siden ikke om det dårlige vejr – dertil var der alt for mange fede oplevelser i vente.

Alle blev fordelt i deres sheltere, og snart var det tid til et geologi-forløb med naturvejleder Isabel Ebbesen. Det varede et par timer og var utroligt spændende.

Senere stod programmet på diverse spil, fri leg, socialt samvær, hygge i shelterne og madlavning – som blev en lettere fugtig affære!

Der var gang i bålet og mariekiks med skumfiduser til langt ud på aftenen, og det var en flok trætte elever samt to lærere, der til sidst fandt vej til deres soveposer.

Næste morgen var det tid til oprydning og nok en cykeltur i regnvejr, men igen var humøret højt. Det er guld værd for en klasse at have fælles arrangementer som denne.