Besøg af danse- og akrobatikgruppen Nafsi Africa fra Kenya

Mandag d. 19. september genlød skolen af afrikanske rytmer, da Nafsi Africa (Svahili for Afrikas sjæl) i første modul fremførte deres forestilling ”My Planet” om miljø- og klimaproblemer i Kenya for overbygningseleverne.

Efterfølgende deltog de i idrætsundervisningen på 6. årgang, inden de sluttede dagen af med en danseseance i selskab med Klubben.

Gruppen kommer fra Nairobis slum, hvor de underviser hundredvis af børn og unge i akrobatik, dans og sang. For børnene er træningen et spændende afbræk i en hård hverdag præget af fattigdom, vold og manglende fremtidsudsigter. Samtidig fungerer trænerne som rollemodeller for børnene, der ofte savner stabile voksne.

Seks artister fra Nafsi Africa er i september og oktober på turne i Danmark, og det var en stor oplevelse for hele skolen at have dem på besøg.