Bølle Bob-showet på 6. årgang – årets forårsstykke

Af: Alfred, Astrid og Elias fra 6.A

Vi startede fem uger før showet, først så vi filmen(e) – først den forkerte og så senere den rigtige version – og bagefter fik vi et manuskript, som vi skulle læse igennem for ligesom at få en idé om, hvad det var, vi gerne ville lave i showet.

I slutningen af ugen fik vi lov til at ønske roller, og onsdagen efter fik vi rollerne. De fleste var tilfredse. Næste dag øvede skuespillerne replikker, danserne begyndte at finde på dansene, musikerne hørte sangene igennem, og teknikerne lavede rekvisitter. Vi havde også Michael Hoff nede for at lave et ”gennem-crawl”, hvor vi gik stykket igennem scene for scene.

Så var der påskeferie, hvor vi også øvede lidt derhjemme. Efter påskeferien var der fuldt smæk på, vi øvede løs, lavede de sidste rekvisitter og musikerne fik endelig lov til at øve musikken.

Vi øvede, og øvede, og øvede, lige indtil den tiende april, hvor vi havde først generalprøve for 0.-3. klasse om formiddagen. Så blev det endelig aftenen, hvor vi skulle vise forestillingen frem.

Vi spillede først for 4. og 5. klasse plus deres forældre klokken 17, og efterfølgende for vores egne forældre og søskende klokken 19. Det var MEGA hyggeligt, men også lidt udmattende, men det var det værd. Det gav os nemlig nogle helt uforglemmelige oplevelser, som vi ellers ikke ville havde fået. Og vi vil gerne sige tak til lærerne og alle de andre, der var med til at gøre dette stykke muligt.

Tusind tak.