Børnehaveklassen på forårstur

Af Dorthe Stærmose

Kalenderen viser 1/3 og dermed årets første forårsdag. Børn og voksne fra 0.A er på tur i Munke Mose. Dagens mission er at få luft, bruge kroppen, have det sjovt med vennerne, lege og spille bold og se efter de første forårstegn.

Vi havde en rigtig dejlig formiddag, som endte i fuld sol. Vi spillede fodbold og stikbold. Vi gik søen rundt og sad på en bænk nærmest i søen, og der lige over os kravlede et lille egern så fint fra træ til træ.

Vi så en masse fugle – solsorten, musvitten, svaner, blishøns, ænder og grønbenede rørhøns og måger. Vi fik en snak om fugle og om, hvor forskellige de er og opfører sig.

Vi så knopper på træerne, vintergækker, erantis og krokus i fuld flor.

Vi havde en rigtig dejlig tur og skal snart afsted igen, så vi kan opleve endnu mere forår sammen. Nu vil vi i klassen arbejde mere med forår… klippe, male og snakke om alt det, der sker derude lige nu.

De allerbedste forårshilsener til alle fra Børnehaveklasse A 🌸🤗