Egeskov – Forårsudflugt for 0.-5. Kl.

Skrevet af Dorthe Stærmose:

En dejlig solskinsdag i maj. Fælles morgensang i salen, med sang og billeder fra Egeskov. Mange genkender stedet på billederne og en summen af forventningens glæde høres i salen.

I bus og med rygsækkene lastet med mad og drikke kører vi mod Egeskov. Ved indgangen bliver vi mødt af den smukkeste påfugl med udslået vinger. Et dejligt syn som børnene i klassen faktisk havde udtrykt ønske om at se.

I sol blev der leget på den fantastiske legeplads, set
på motorcykler, campingudstyr og de fedeste gamle biler, fly mm. Mon ikke der var nogle der drømte om en tur på et af køretøjerne.

De modigste hilste på Grev Dracula. En elev i børnehaveklassen var godt “klædt på”, han havde medbragt hvidløg til Dracula.

Efter en masse oplevelser i den smukke park blev der spist madpakker og is blev der købt til alle børn.

I bussen hjem var der en masse snak om alt det vi sammen havde oplevet. Det var trætte men glade børn der igen sidst på dagen kørte  hjem til Odense Friskole😊

Tak til forældre og bedsteforældre der hjalp os og var med på turen . Det betyder så meget at kunne gå i små grupper en sådan dag.☀️