Elevrådet i dialog med arkitekt om store skolegård

Af August Mølgaard Christensen, 7c

Elevrådet i udskolingen var onsdag d. 21/2 samlet med Josefine Jensen, Thomas Hestelund og en arkitekt ved navn Jep Lauritsen. Elevrådet havde fået til opgave, at de skulle finde ud af, hvad der skulle ske med Store Skolegård, da den trænger til at blive opfrisket.
Mange elever havde også et ønske om, at der skulle være flere muligheder for aktiviteter i skolegården, så elevrådet satte sig ned og snakkede med arkitekten og kom med ideer til, hvad man kunne lave i skolegården.
Elevrådet fik nogle opgaver at lave. De skulle blandt andet tegne nogle ideer til, hvad de godt kunne tænke sig, der blev lavet i skolegården. Her kom bl.a. forslag om en multifunktionel padelbane og kæmpe trapper.

Elevrådet havde inden mødet fået til opgave at spørge klasserne, hvad de kunne tænke sig, der skulle være i skolegården. Ideerne fra klasserne blev nævnt og taget godt imod af arkitekten.
Nu skal ledelsen sammen med arkitekten arbejde videre med processen om at lave en ny flot skolegård.