Krop og naturholdet har været på langrendstur til Norge

Af Bertram, Frederik, Clara og Hannah 8.a

Turen startede mandag d.18/3 med en tidlig start foran skolen kl. 7 om morgenen. Trods den lange køretur og trætte elever var humøret højt i bussen hele vejen derop. Om aftenen var vi et smut forbi McDonalds for at få noget aftensmad, og så var vi bare kørende.

Da vi endelig nåede frem til Johnsgaard sent om aftenen, fik vi hurtigt tildelt vores hytter, så vi kunne begynde at pakke ud. Hytterne var indbydende og hyggelige, og det føltes næsten som at træde ind i vores eget lille hjem.

De dage, vi tilbragte på ski, var intet mindre end fantastiske. Langrendsturene gav os alle en følelse af sjov og eventyrlyst, og vi fik mulighed for at udforske de vidunderlige omgivelser. Fra de lange strækninger gennem det sneklædte landskab til de storslåede udsigter var hvert øjeblik på ski en oplevelse i sig selv.

Og når vi ikke var ude på ski, fandt vi på sjove aktiviteter som at kælke ned ad bakkerne, eller endda tage en forfriskende dukkert i det iskolde vand, da vi skulle isbade og derefter i sauna med udsigt over den tilfrosne sø. Vi havde også masser af sjov inde i vores hytter, hvor vi spillede spil og bare havde det megahyggeligt.

Men det var ikke kun skiturene, der skabte minder. De øjeblikke, hvor vi delte grin, historier og måltider uden for turene, var lige så betydningsfulde. Det føltes som om, at vores fællesskab blev stærkere for hver dag, vi tilbragte sammen i den norske natur.

Alt i alt var vores rejse til Norge en uforglemmelig oplevelse, der ikke kun gav os mulighed for at dyrke motion og opleve naturen helt tæt på, men også styrkede vores bånd med hinanden på en måde, vi aldrig normalt ville. Vi fik en masse nye venskaber.  For alle, der overvejer en lignende tur, kan vi kun give vores varmeste anbefalinger. Det er virkelig en oplevelse for livet!