Fem drenge stillede op for Odense Friskole til det prestigefyldte Fyens Stiftstidende Indefodboldstævne 2022

Af: Morten Christensen

Niels, Ahmad, Snorre, Johan og Hjalte deltog over juledagene i det store Fyens Stiftstidende Indefodboldstævne i U14 rækken. Alle drengene er elever på Odense friskole i skolens 7. klasser. De havde derfor lavet et skolehold og stillede op for Odense Friskole.

I den indledende pulje blev det til to sejre og et nederlag og dermed skulle drengene spille en spændende krydskamp imod Dalum om at kvalificere sig til finaledagen. Det var en sand gyser, men drengene kæmpede bravt og Odense Friskole vandt kampen 3-2 og kvalificerede sig videre i turneringen.

I finalepuljen blev modstanden dog lidt for hård og OB og Marienlyst gik sikkert videre fra den pulje.

Det var en virkelig god oplevelse for drengene, og der skal lyde en stor tak til træner Nicolas Drost og holdleder Nikolaj Stærmose for det gode arbejde og initiativ.