Halloween i sfo og klub

Af: Mikkel Nielsen

SFO og klub holder en gang om året halloweenfest.

I år var ingen undtagelse, arrangementet blev skudt i gang på torvet, hvor vi havde 260 glade, forventningsfulde og ikke mindst uhyggelige børn. Traditionen tro startede vi med sang og musik, hvor alle børn fik mulighed for at vise deres kostume frem. Klubben havde igen i år arrangeret et danseshow – i år med 22 piger, som selv havde øvet og lavet dansen.

Efter sang og musik var der i år en overraskelse.

Ind igennem skolegården kom en sortklædt skikkelse ridende, efterfulgt af 12 kutteklædte munke. De cirkulerede om indskolingshuset for at slutte af på boldbanen, hvor de med sværd kæmpede med de børn, der var modige (eller tossede) nok til at tage kampen op. Da forestillingen var forbi, sev børnene som myrer ud på de af personalet arrangerede værksteder.

En kæmpe attraktion var spøgelseskælderen med dens ry for uhygge og gys. Andre mere fredelige værksteder blev dog også hyppigt besøgt af børnene. I år var der klassikere som Edderkoppedart, Heksens Kagekøkken, Vismand, Spøgelsespinata og mange andre.

Børnene havde 1,5 time til at opleve gys og gru, inden hele herligheden afsluttes med et ildshow på fodboldbanen, hvor vi i år havde vi hele fire ildjonglører i gang samtidig.

Da showet var forbi, sagde vi tak og godnat til alle børn og deres forældre, hvorefter børnene lidt opkørte, men dog trætte begav sig hjem med deres forældre efter en uhyggelig skøn halloweenfest.