Skitur – Krop & Natur

Af: Kristian Elnegaard og Asger Haas, 9b

Krop og natur-holdet har i uge 9 været på langrend-skitur i Norge. Elever fra både 8., 9. og 10. årgang var med på skituren.

Vi tog bussen fra skolen tirsdag den 25. februar tidligt om morgenen. Busturen tog ca. 14 timer. Det var en hård og langvarig tur, men samtidig også hyggelig. Vi tog færgen fra Helsingør til Helsingborg, hvor nogle prøvede at vinde en højtaler, men forsøgene mislykkedes. Efter turen på færgen kørte vi via Sverige op til Norge. Vi holdt to pauser undervejs, én for at tanke og én for at spise aftensmad, og aftensmaden var selvfølgelig på ”Mac´en”.

Eleverne sov i fem forskellige hyttegrupper, med cirka 5-6 personer i hver hytte. Aftenen, vi ankom, var vi trætte og gik forholdsvist tidligt i seng. Næste morgen skulle vi for første gang lære at stå på langrendski, og det var svært, men mange fik hurtigt et godt tag om det. Senere på dagen tog vi ud på vores første tur, den var på 8 km. Det var rigtig sjovt, grundet mange styrt og andet spas. Da vi kom hjem fra turen om aftenen, skulle vi lave mad. Vi havde selv lavet mad hjemmefra, så vi skulle bare varme maden, så var den klar. Efter maden mødtes alle i et fællesrum, hvor der var blevet planlagt nogle aktiviteter, som ballon battle royale og gæt og grimasser.

De næste to dage var det meget den samme procedure, men bare med længere ture. Vejret var megakoldt, men forholdene var perfekte.

På turen hjem, stoppede vi igen på ”Mac´en” og spiste aftensmad, som vi også havde gjort, da vi kørte derop. Vi ankom til skolen kl. 07:00, hvor vi sagde farvel til hinanden og tog hjem hver til sit.

Overordnet set var turen sjov og hyggelig, og vi blev rystet mere sammen med de andre elever fra de andre klasser. Det eneste triste ved turen var, at vi ikke så nogle kongeørne.

Se billeder: TRYK HER